![]() |
|||||||||||
Openbaar Vervoer Nieuws / OVnieuws.info |
|||||||||||
OVnieuws.info Index |
Veel werkzaamheden rond Utrecht in 2016
|
||||||||||
Actueel OVnieuws | |||||||||||
OV bedrijven | 16-10-2015 / 11.30 uur Forse hinder, maar Utrecht Centraal blijft bereikbaar |
||||||||||
Railbouw / onderhoud | |||||||||||
Specials over het OV | |||||||||||
Ongevallen in het OV | |||||||||||
OV werkplaatsen | |||||||||||
Back to the 90's | |||||||||||
Reclame treinen / loc's | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Spoorbouwprojecten | |||||||||||
Spoorwegmusea | Om de overlast voor reizigers zoveel mogelijk te beperken zal ProRail vooral in de weekenden, 's nachts en tijdens vakanties aan het spoor werken. In alle situaties blijft Utrecht bereikbaar per trein, maar reizigers moeten rekening houden met langere reistijden, vaker overstappen, drukke treinen en reizen per bus in plaats van met de trein. Er wordt gewerkt aan het spoor in ongeveer twintig weekenden en gedurende enkele langere aaneengesloten perioden, meestal tijdens vakanties. Dat geldt voor Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, de zomer- en herfstvakantie. In alle perioden gelden andere aanpassingen in de dienstregeling. Zo kunnen vanaf 30 mei gedurende 12 weken geen treinen stoppen op station Utrecht Zuilen. In dezelfde periode rijden er tijdelijk minder Sprinters in de spits tussen Veenendaal Centrum - Utrecht - Breukelen. Reizigers wordt dan ook geadviseerd hun reis – ook kort voor vertrek - met behulp van de reisplanner te plannen op ns.nl. |
||||||||||
Goederentreinen.nl | |||||||||||
175 jaar Spoorwegen | |||||||||||
Foto's | |||||||||||
Busfoto's | |||||||||||
Metrofoto's | |||||||||||
Tramfoto's | |||||||||||
Treinenfoto's | |||||||||||
Contact | |||||||||||
Mail ons | ![]() |
||||||||||
... | |||||||||||
. | |||||||||||
Extra maatregelen
NS en ProRail nemen extra maatregelen om reizigers vooraf en tijdens de werkzaamheden zo goed mogelijk van dienst te zijn. Via een landelijke campagne worden reizigers tijdig en intensief geïnformeerd. De treinen die wel rijden tijdens de werkzaamheden en de treinen op de omleidingsroutes worden - waar mogelijk - maximaal versterkt. Daarnaast zal NS haar welbekende Kruitvat- / Blokkeracties niet in drukste werkperiodes laten plaatsvinden. Belangrijkste werkzaamheden in 2016 Het aantal sporen van Utrecht Centraal naar Utrecht Lunetten gaat van vier naar acht. De nieuwe dive-unders bij Utrecht Lunetten worden in gebruik genomen zodat de treinen Utrecht – Arnhem en Utrecht – Den Bosch elkaar niet meer gelijkvloers hoeven te kruisen. Tevens zal eind 2016 station Utrecht Vaartsche Rijn in gebruik genomen worden, net als de nog te bouwen Moreelsebrug ten zuiden van Utrecht Centraal. Op naar de finish Bekijk ook: Spoorwerkzaamheden rondom Utrecht Centraal op schema (foto- en filmreportage) |
|||||||||||
Bekijk onze filmreportage. |
|||||||||||
Nieuwe wanden worden geplaatst op perron 19. |
|||||||||||
Goederenspoor 13 is al afgesloten en weggehaald. |
|||||||||||
Hierdoor kunnen de omliggende perrons straks breder gemaakt worden. |
|||||||||||
Nieuwe bovenleidingsportalen liggen al klaar. |
|||||||||||
ProRail en NS willen de treinen zo veel mogelijk laten rijden tijdens de werkzaamheden. |
|||||||||||
Aan de verbreding van de perrons 18/19 wordt momenteel druk gewerkt. |
|||||||||||
Aan de zuidkant van Utrecht Centraal moet nog veel gebeuren. Het perron links op de foto (20/21) is al klaar. |
|||||||||||
2016 wordt het jaar van de vele werkzaamheden op en rondom Utrecht Centraal. |
|||||||||||