Socialmedia-kanalen :
|
|||||||||||
OVnieuws.info Index |
In beeld: Nieuwe tramremise Nieuwegein officieel geopend | ||||||||||
Actueel OVnieuws | |||||||||||
OV bedrijven | 29-11-2019 / 20.00 uur Vanuit de tramremise wordt het hele regionale Utrechtse tramsysteem aangestuurd en onderhouden. Met de ingebruikname van de nieuwe tramlijn tussen Utrecht CS en Utrecht Science Park verdubbelt het aantal reizigers in het Utrechtse openbaar vervoer. |
||||||||||
Railbouw / onderhoud | |||||||||||
Specials over het OV | |||||||||||
Ongevallen in het OV | |||||||||||
OV werkplaatsen | |||||||||||
Back to the 90's | |||||||||||
Reclame treinen / loc's | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Spoorbouwprojecten | |||||||||||
Spoorwegmusea | De vloot is bovendien aangevuld met 27 nieuwe trams. Deze worden vanaf 16 december ingezet op de nieuwe tramlijn in Utrecht. De nieuwe tramremise is hierop ingericht. Alle werkzaamheden op één plek
De nieuwe werkplaats heeft zeven werksporen en een wasstraat. Totaal acht sporen dus. Daarmee heeft de werkplaats twee keer zoveel onderhoudscapaciteit gekregen. Op het terrein is een vernieuwd rangeerterrein aangelegd met voldoende plek om alle trams te stallen. Moderne installaties voor onderhoud De werkplaats staat centraal op het remiseterrein en is met de nieuw aangelegde sporen en wissels goed bereikbaar. De omstandigheden voor onderhoud en reparatie zijn volledig afgestemd op de nieuwe lage vloer trams die op de nieuwe tramlijn tussen Utrecht CS en Utrecht Science Park gaan rijden. Ook de oude SIG-trams die nu nog rijden tussen Utrecht en Nieuwegein en IJsselstein worden in de nieuwe werkplaats onderhouden. Duurzaamheidsmaatregelen Verschillende partijen Open dag Voor alle foto's geldt: © OVnieuws.info tenzij anders staat aangegeven |
||||||||||
Goederentreinen.nl | |||||||||||
175 jaar Spoorwegen | |||||||||||
Foto's | |||||||||||
Busfoto's | |||||||||||
Metrofoto's | |||||||||||
Tramfoto's | |||||||||||
Treinenfoto's | |||||||||||
Contact | |||||||||||
Mail ons | |||||||||||
De nieuwe tramremise in Nieuwegein. Architect Pim Marsman heeft geprobeerd het gebouw zoveel mogelijk op te laten gaan in de omgeving. |
|||||||||||
CAF-tram 6006 staat voor de werkplaats gerangeerd. |
|||||||||||
Ook CAF-tram 6011 staat voor de werkplaats gerangeerd. |
|||||||||||
CAF-tram 6025 staat in de wasstraat. |
|||||||||||
Binnen in de remise staat SIG-tram 5016 op hefblokken. Dit type tram moet vanaf onderaf worden onderhouden. |
|||||||||||
Ook SIG-tram 5016 staat op hefblokken. De monteurs kunnen zo goed bij de onderkant van de tram. |
|||||||||||
CAF-tram 6003 staat in de werkplaats. |
|||||||||||
De CAF 41-meter-tram 6052 staat ook in de remise. |
|||||||||||
Eén van de wielstellen van SIG-tram 5003 staat op één van de hefblokken. Duidelijk te zien is dat de tram op de rem staat. |
|||||||||||
Deze foto geeft goed het verschil in onderhoud weer tussen de oude SIG-trams en de nieuwe CAF-trams. Bij de SIG-trams zit alle apparatuur aan de onderkant van de tram terwijl de apparatuur van de laagvloerse CAF-trams zich op het dak bevind. |
|||||||||||
CAF-tram 6003 staat op de kuilwielenbank. |
|||||||||||
Om de trams naar binnen en buiten te kunnen rijden als er geen stroom op de bovenleiding staat beschikt de remise over deze Niteq rangeerwagen. Het voertuignummer is Niteq B417. |
|||||||||||
Gezellige drukte voor de opening. |
|||||||||||
De onderkant van SIG-tram 5003. |
|||||||||||
Woordvoerder van het trambedrijf Provincie Utrecht Ron van Dopperen praat de opening aan elkaar. |
|||||||||||
Van Dopperen heeft een kort gesprek met de wethouders van (v.l.n.r) Kees Geldof (IJsselstein), Ellie Eggengoor (Nieuwegein) en Lotte van Hooijdonk (Utrecht) |
|||||||||||
Met een symbolische druk op de knop stelde gedeputeerde Arne Schaddelee (provincie Utrecht) samen met wethouders Lot van Hooijdonk (Utrecht), Ellie Eggengoor (Nieuwegein) en Kees Geldof (IJsselstein) de nieuwe tramremise in bedrijf. |
|||||||||||
We nemen nog een kijkje in de net geopende remise. |
|||||||||||
In de hal staat de net afgeleverd 41-meter-tram 6055. |
|||||||||||
De 6006 en de 6055 naast elkaar in de remise. |
|||||||||||
Een bovenaanzicht van de 6003 die op de kuilwielenbank staat. |
|||||||||||
We kijken op het dak van de nieuwe 6055 |
|||||||||||
De nog ongebruikte pantograaf. |
|||||||||||
De draaistellen afdeling. |
|||||||||||
We bekijken SIG-tram 5016 van onderen. |
|||||||||||
Het verschil in onderhoud. Bij de SIG-trams zit alle apparatuur aan de onderkant van de tram terwijl de apparatuur van de laagvloerse CAF-trams zich op het dak bevind. |
|||||||||||