Goederentreinen.nl |
Rapport: Bijzondere omstandigheden rondom de Havenspoorlijn heeft geleid tot een steeds grotere onderhoudsachterstand |
||||||||||
Index | 06-10-2020 / 14.00 uur ZWIJNDRECHT - Spoorgoederenvervoer in het Rotterdamse havengebied ondervond de laatste jaren veel hinder door onverwachte infrastoringen. Dat leidde tot economische schade voor de goederenvervoerders. Dat was aanleiding voor ProRail en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (I&W) om onafhankelijk onderzoek te laten doen naar de oorzaken van de storingen. Een rapport hierover is maandag 5 oktober naar de Tweede Kamer gestuurd. ProRail omarmt de uitkomsten van het rapport en herkent en erkent oorzaken en conclusies genoemd in het rapport. . |
||||||||||
Actuele Fotoreportages | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Goederen vervoerders | |||||||||||
Goederen locomotieven | |||||||||||
BetuweRoute | |||||||||||
Railbouw / -onderhoud bedrijv. | |||||||||||
Ongevallen met goederen | |||||||||||
Andere websites van ons | |||||||||||
OVnieuws.info | |||||||||||
Contact | De hoofdconclusie van het rapport van onafhankelijk onderzoeksbureau CrisisLab is dat ProRail in de regio Randstad Zuid moeite heeft met spoorbeheer als er grote afwijkingen zijn van het reguliere proces. Een reeks bijzondere omstandigheden rondom de Havenspoorlijn heeft zo geleid tot een steeds grotere onderhoudsachterstand. ProRail wil op basis van de aanbevelingen uit het rapport niet alleen de huidige problemen oplossen, maar ook zorgen voor langetermijnoplossingen zodat de prestaties op de spoorgoederenlijnen structureel verbeteren. Dit laatste is een proces van de lange adem en het zal zeker drie tot vier jaar duren voor dit is bereikt. Andere sector Aanpak
Wegwerken achterstanden Veerkracht Vergunningseisen |
||||||||||
Mail ons | |||||||||||