Socialmedia-kanalen
OVnieuws.info |
Socialmedia-kanalen
Goederentreinen.nl |
||||||||||
OVnieuws.info Index |
Vernieuwde bevestigingssysteem RailPro beschermt gecoate spoorstaven | ||||||||||
Actueel OVnieuws | |||||||||||
OV bedrijven | 02-09-2021 / 13.30 uur Nooit meer coatingschade door ruimere bedding rughellingplaten |
||||||||||
Railbouw / onderhoud | |||||||||||
Specials over het OV | |||||||||||
Ongevallen in het OV | |||||||||||
OV werkplaatsen | |||||||||||
Back to the 90's | |||||||||||
Reclame treinen / loc's | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Spoorbouwprojecten | |||||||||||
Spoorwegmusea | In sommige gevallen kan dit zelfs leiden tot gevaarlijke situaties. Het is dus van groot belang dat de coating van de gecoate spoorstaaf onbeschadigd blijft om veiligheid en betrouwbaarheid op het spoor te borgen. Wanneer een gecoate spoorstaaf in het spoor wordt geplaatst, dient deze binnen de bedding van de rughellingplaten op de dwarsligger te vallen. Dat blijkt niet altijd eenvoudig, aangezien de gecoate spoorstaaf op voetbreedte iets kan verlopen. Wanneer deze dan niet goed past in de rughellingplaten, kan dit de coating beschadigen en op termijn leiden tot corrosievorming. Om dat laatste te voorkomen, heeft RailPro besloten om de beddingmaat van het type 2C bevestigingssysteem aan te passen. Door de ruimere bedding kan de gecoate spoorstaaf eenvoudig en zonder schade ingebracht worden. Er is ook een kunststof isolatieplaatje toegevoegd aan het systeem. Ditzelfde plaatje wordt ook al langere tijd succesvol gebruikt bij de NRG-lassen. Altijd op zoek naar de beste oplossing |
||||||||||
Goederentreinen.nl | |||||||||||
175 jaar Spoorwegen | |||||||||||
Foto's | |||||||||||
Busfoto's | |||||||||||
Metrofoto's | |||||||||||
Tramfoto's | |||||||||||
Treinenfoto's | |||||||||||
Contact | |||||||||||
Mail ons | |||||||||||