Socialmedia-kanalen
OVnieuws.info |
Socialmedia-kanalen
Goederentreinen.nl |
||||||||||
OVnieuws.info Index |
ProRail en NS nemen herfstmaatregelen op het spoor | ||||||||||
Actueel OVnieuws | |||||||||||
OV bedrijven | 01-10-2022 / 19.30 uur Nieuwe Sandite-installaties |
||||||||||
Railbouw / onderhoud | |||||||||||
Specials over het OV | |||||||||||
Incidenten in het OV | |||||||||||
OV werkplaatsen | |||||||||||
Back to the 90's | |||||||||||
Reclame treinen / loc's | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Spoorbouwprojecten | |||||||||||
Spoorwegmusea | een speciale gel die ‘Sandite’ heet. Deze gel is een mix van zand, metaaldeeltjes en aardappelzetmeel. Dit goedje zorgt voor meer grip en daardoor kunnen de treinen goed blijven optrekken en remmen, waardoor ze volgens beter schema kunnen blijven rijden. ProRail kan op basis van een speciaal ‘bladvalweerbericht’ bepalen waar Sandite preventief moet worden aangebracht. En machinisten geven eventuele gladde plekken door, waar Sandite toegepast kan worden. Een gewone reizigerstrein rijdt de Sandite over het spoor uit. Vanaf deze herfst zet NS daarvoor acht SLT-Sprinters in, want de SGM-Sprinters die dit altijd deden, rijden niet meer. Als het nodig is kan ProRail ook nog vier extra treinen inplannen die via een containerinstallatie Sandite aanbrengen. Wiel Rail Conditionering Foto's: © ProRail |
||||||||||
Goederentreinen.nl | |||||||||||
175 jaar Spoorwegen | |||||||||||
Foto's | |||||||||||
Busfoto's | |||||||||||
Metrofoto's | |||||||||||
Tramfoto's | |||||||||||
Treinenfoto's | |||||||||||
Contact | |||||||||||
Mail ons | |||||||||||