Goederentreinen.nl
Locomotieven van Rail Feeding / Klik op de foto voor (vaak) meer foto's en info
Index  
Actuele Fotoreportages

Rotterdam Rail Feeding B.V. (RRF) is onderdeel van het Amerikaanse Genesee & Wyoming Inc. (NYSE:GWR) en verzorgt in Nederland en België onder de naam van Rail Feeding,  rangeer- en feederprocessen voor de gehele spoorsector. Verspreid over beide landen wordt er gewerkt op de diverse emplacementen, goederenstations en terminals. Hier wordt het los – en laadproces van de goederentreinen ondersteund en worden er rangeerwerkzaamheden verricht.

Dit wordt uitgevoerd door locomotieven type BR203 (uitgerust met o.a. ETCS), rangeerlocomotieven van het type NS600, rangeerlocomotieven type NMBS73.3 en locomotieven type G2000. Rail Feeding is ook toegelaten in Duitsland waar identieke diensten kunnen worden geleverd.

Rotterdam Rail Feeding B.V. (RRF) is een door IVW erkende spoorwegonderneming, actief in Nederland, België en Duitsland. Rotterdam Rail Feeding B.V. (RRF) is gespecialiseerd inhetvervoeren van treinen over korte afstanden, rangeerwerkzaamheden op terminals en bedrijfsterreinen. Tevens regelt RRF het voor- en natransport voor IVW erkende spoorvervoerders. Op emplacementen en terminals worden treinen van hen overgenomen. RRF verzorgt ter plekke de laad- en losprocessen alsmede het rangeerwerk.

Videoreportages
Goederen vervoerders
Goederen locomotieven
BetuweRoute
Railbouw / -onderhoud bedrijv.
Ongevallen met goederen
Andere websites van ons
OVnieuws.info
NS175.nl
Contact
Mail ons
   
     

RRF kan treinen (laten) controleren en, indien nodig, kleine noodreparaties aan wagons uitvoeren. Ook is RRF 24 uur per dag / 7 dagen per week stand-by om de locomotieven van vervoerders op veiligheid te controleren (24-uurs controle). RRF heeft beschikking over een poule aan vast, eigen personeel voor de verwezenlijking van de verschillende werkzaamheden. Daarnaast wordt personeel ingehuurd bij IVW-gecertificeerde bedrijven, waar RRF nauwe banden mee onderhoudt.

RRF is met name actief in de belangrijkste havengebieden in de Benelux. De havens van Rotterdam, Amsterdam, Antwerpen en Vlissingen zijn belangrijke gebieden waar RRF haar dienstverlening aanbiedt. Daarnaast vervoert RRF in opdracht van haar klanten treinen tussen bovengenoemde gebieden en de dichtstbijzijnde grensovergangen. Naast spoorwegmaatschappijen, intermodale operators, terminals en industriële bedrijven zijn ook bedrijven gespecialiseerd in het onderhoud van het spoor, klanten van RRF.

RRF is erkend door IVW (Inspectie voor Verkeer en Waterstaat). IVW beoordeelt spoorwegondernemingen, die toe willen treden tot het nationale railverkeer. Indien na grondig onderzoek blijkt dat de organisatie van een spoorwegonderneming aan de gestelde eisen voldoet en uiteraard veilig vervoer kan leveren, verstrekt IVW een veiligheidsattest. Dit attest heeft een geldigheidsduur van maximaal 4 jaar.

Rotterdam Rail Feeding B.V. (RRF) is onderdeel van het Amerikaanse Genesee & Wyoming Inc. (GWR)Genesee & Wyoming Inc. is genoteerd aan de New York stock echange (NYSE:GWR) en is eigenaar en operator van korte afstandslijnen en regionale spoorlijnen in de Verenigde Staten, Canada, Australië, Nederland, België en Duitsland. Genesee & Wyoming Inc., verzorgt spoorvervoer en spoor gerelateerde dienstverlening in 17 havens in Noord-Amerika en Europa, verzorgt belading van kolentreinen en rangeer en wisselbedieningen voor industriële klanten. Daarnaast is Genesee & Wyoming Inc. de beheerder van de Tarcoola naar Darwin spoorweg, die de haven van Darwin verbindt met het Australische snelwegnetwerk in Zuid-Australië. De operationele activiteiten van Genesee & Wyoming Inc. worden uitgevoerd middels 64 spoorwegmaatschappijen in 10 regio’s, met meer dan 7.500 miles spoorweg (in eigendom of geleased) en 1.400 miles spoorweg onder open access regime.

Geschiedenis
Opgericht in 2004 is een onafhankelijke railtractie-feeder maatschappij, die met eigen locomotieven en gekwalificeerd personeel onder eigen licentie, het voor- en natransport per spoor aanbiedt aan praktisch alle in Nederland actief zijnde marktpartijen. De belangrijkste activiteiten van RRF richten zich op het verzorgen van de “last-mile” in railvervoer, in opdracht van spoorwegondernemingen, spooroperators en industriële klanten. Daarnaast is RRF actief in opdracht van spooraannemers ten behoeve van onderhoud en aanleg van spoorwegen, alsmede voor infrastructuurbeheerders.

RRF is in 2007 uitgeroepen tot Rotterdamse ondernemer van het jaar omdat zij in relatief korte tijd zeer succesvol op creatieve en vernieuwende wijze een bijzondere marktpositie in een sterk gemonopoliseerde markt heeft weten te veroveren.

RRF maakt sinds april 2008 onderdeel uit van het Amerikaanse beursgenoteerde Genesee & Wyoming Inc. (NYSE: GWR). GWI bezit en exploiteert shortline en regionale spoorwegen en bied rangeerdiensten aan in de Verenigde Staten, Canada, Australië en Europa. Op dit moment bestaat het bedrijf uit 64 spoorwegmaatschappijen verdeeld in negen regio’s met meer dan 10.000km spoor in eigendom of huur.
GWI levert dedicated rail services in 17 havens in Noord Amerika en Europa en voert op contractbasis rangeerdiensten uit voor industriële klanten. Diensten worden uitgevoerd met meer dan 600 eigen locomotieven en ruim 13.000 wagons. Het hoofdkantoor is gevestigd in Greenwich, Connecticut USA.

Samen met GWI vormt RRF een ijzersterke combinatie. Door bundeling van expertise, “groen” ondernemen en financiële slagkracht is zij in staat haar diensten verder uit te breiden zowel binnen Nederland als in Europa. RRF is momenteel actief met 25 locomotieven in Nederland en België en heeft sinds eind 2010 ook de licentie voor Duitsland.

Sinds April 2011 levert RRF via haar kantoor in België (Belgium Rail Feeding bvba (BRF)) dezelfde diensten als in Nederland, aan haar klanten in België, waarbij de kernactiviteiten zich richten op het bedienen van terminals in havens van o.a. Antwerpen en Gent en het verbinden van deze terminals met grensovergangen.

     
Locomotieven bestand van Rail Feeding in het heden :
     
Loc type Class 66 :    
     
Rurtalbahn V261 / Husa 653-05 / RF 653-05
     
Loc type NMBS 73.3 :    
     

Helaas hebben wij deze loc nog niet op foto.

Heeft u een zelfgemaakte foto die wij
op deze site mogen publiceren?

Mail hem naar ons aub.

NMBS 7384 / RF 101
NMBS 7392 / RF 102
NMBS 7391 / RF 103
     

NMBS 7395 / RF 104
NMBS 7383 / RF 105
NMBS 7387 / RF 106
     

NMBS 7378 / RF 107
NMBS 7380 / RF 108
     
Loc type V-100 :    
     
RF 16
RF 17
RF 18
     
RF 19
RF 20
RF 21
     
 
RF 22
RF 23
 
     
Loc type 189 :    
     
189 096
     
Loc type NS 600 :
     
NS 640 / Strukton 300640 / RF Plukloc
     
Loc type G-2000 :    
     
Rail4Chem 2005 / CapTrain 2005 /
Rail Feeding 1101
RF 1102
.
Rail4Chem 2003 / RF 1103
.
     

Helaas hebben wij deze loc nog niet op foto.

Heeft u een zelfgemaakte foto die wij
op deze site mogen publiceren?

Mail hem naar ons aub.

RF 1104
.
Rail4Chem 2007 / CapTrain 2007 /
Rail Feeding 1106
Rail4Chem 2004 / Husa 1446 / RF 1107
.
     
Loc type NS 1600 :    
     
1606 / 4401
1609 / 4402
     
Locomotieven die in het verleden voor Rail Feeding hebben gereden :
     

Loc type NS 600 :

   
     

Helaas hebben wij deze loc nog niet op foto.

Heeft u een zelfgemaakte foto die wij
op deze site mogen publiceren?

Mail hem naar ons aub.

NS 684 / RRF 1 / RailPro 1
NS 689 / RRF 2 / RailPro 2
NS 679 / RRF 3 / RailPro 3
     
NS 676 / RRF 4 / Locon 9702
NS 683 / RRF 5 / Locon 9701
     
Loc type G-2000 :    
     
Rail4Chem 2006 / Rail Feeding 1105 /
Locon 1605