Socialmedia-kanalen
OVnieuws.info |
Socialmedia-kanalen Goederentreinen.nl |
||||||||||
Goederentreinen.nl | ProRail voorbereid op grote werkzaamheden Derde Spoor in Duitsland |
||||||||||
11-10-2024 / 14.30 uur Werkzaamheden en omleidingen |
|||||||||||
Actueel OVnieuws | |||||||||||
Nieuws over spoorbouw en onderhoud | |||||||||||
Nieuws over OV materieel | |||||||||||
Nieuws over OV musea | |||||||||||
OV bedrijven | zijn voor het goederenvervoer via met name de Brabant- en Bentheimroute. In de zomer van 2025 zijn beide sporen in Duitsland gedurende acht weken buiten dienst. Van de 80 weken dat er aaneengesloten in Duitsland wordt gewerkt is de Betuweroute 20 weken volledig gestremd. De overige 60 weken moeten per dag tien tot vijftien treinen worden omgeleid. Dit werk is van groot belang voor het verbeteren van het Europese goederenvervoer. Op dit moment rijden zowel goederen- als passagierstreinen over dezelfde sporen, wat de capaciteit beperkt. Met de aanleg van het derde spoor kunnen er straks meer goederentreinen rijden, wat de Betuweroute optimaal benut en de doorstroming bevordert. Hoewel goederenvervoer momenteel een lichte afname kent, verwacht ProRail op lange termijn dat er steeds vaker voor de trein wordt gekozen als duurzaam transportmiddel. De huidige hinder is dus een investering in een toekomstbestendig spoornetwerk. Maatregelen tegen hinder Goed voorbereid De werkzaamheden hebben ook impact op onze logistieke operatie. Incidenten kunnen langer duren en meer treinen en reizigers raken betrokken. Daarom heeft de spoorbeheerder verschillende logistieke maatregelen genomen om verstoringen beter te kunnen afhandelen. Denk aan verbeterde processen voor het bijsturen van treinen, nieuwe richtlijnen voor het omgaan met vertragingen en nauwere samenwerking met goederenvervoerders. Ook op ICT-gebied zijn stappen gezet om informatie sneller en makkelijker te delen binnen onze organisatie en met vervoerders. Dit zorgt ervoor dat ProRail tijdens de werkzaamheden meer treinen kan laten rijden en de werkdruk beheersbaar blijft. Ondersteuning voor goederenvervoerders |
||||||||||
Railbouw- / onderhoudsbedrijven | |||||||||||
Specials over het OV | |||||||||||
Incidenten in het OV | |||||||||||
OV werkplaatsen | |||||||||||
Back to the 90's | |||||||||||
Reclame treinen / loc's | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Spoorbouwprojecten | |||||||||||
OV-musea (binnenkort) | |||||||||||
Goederentreinen.nl | |||||||||||
175 jaar Spoorwegen | |||||||||||
Foto's | |||||||||||
Busfoto-archief | |||||||||||
Metrofoto-archief | |||||||||||
Tramfoto-archief | |||||||||||
Groot Treinfoto-archief | |||||||||||
Contact | |||||||||||
Mail ons | |||||||||||